Het starten als ondernemer brengt de nodige reacties en vragen met zich mee, vanaf de buitenwereld.
Hoe kom ik aan klanten, hoe snel heb ik klanten, welke klanten ‘bedien’ ik en waarom ben ik ‘kieskeurig’ in de klanten die ik kies?

 

Dit zijn mijn  5 redenen, waarom ik (bewust) kies voor mijn ideale klant.

 

1. KLIK.
Heel belangrijk, vind ik, bij het kiezen van klanten. Is er een klik? Liggen we op dezelfde lijn? Hebben we dezelfde ideeën? Kunnen we lachen? Vallen er geen ongemakkelijke stiltes? Heel belangrijk om een leuk gesprek te voeren.

2.Toekomst.
Zit er toekomst in? In de samenwerking. Ik wil alleen met klanten werken, waarvan ik weet dat zij willen gaan voor een ambitieuze toekomst. Ik heb geleerd dat groots dromen mogelijk is en dat alles kan! Dit hoop ik ook terug te zien in mijn klanten. Niet denken in moeilijkheden, maar in mogelijkheden.

3.Werkgeluk.
Doen waar je blij van wordt. Dit is waar ik bewust voor heb gekozen in de afgelopen periode.
Wanneer ik niet kies voor mijn ideale klant, kies ik ook niet voor werkgeluk. Ik wil blij worden van het werk dat ik doe en de mensen met wie ik werk.

4.Overtuigend.
Zeg je op alles ja? Elke opdracht die je binnen krijgt? Dat kan wellicht bijdragen aan je werkervaring, maar hoe geloofwaardig ben je dan daadwerkelijk voor jouw ideale klant?
Door kieskeurig en specifiek te zijn, vertrouwen klanten jou veel sneller.

5. Eerlijk & open.
Door open en eerlijk te communiceren, al vanaf het kennismakingsgesprek, hoop ik een deur open te zetten. Hiermee bedoel ik dat ik verwacht van mijn klant dat zij ook open & eerlijk is. Dit filter ik snel genoeg vanuit een gesprek. Alleen wanneer ik dit terugkrijg kan ik met iemand samenwerken.

 

Nu ben ik wel benieuwd. Heb jij specifieke redenen om wel of niet met een klant in zee te gaan?

Wil jij weten of jij mijn ideale klant zou zijn?